tisdag 9 februari 2010

Godaste firren

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Ikväll lagade jag en nypåhittad fiskrätt som blev sååå god! Ni vet ibland tar man liksom bara av det man har hemma och så blir det en ny favorit. Det var så gott att jag inte hann fota maten. Men bilderna får stå för tillbehören:)

Emma´s apelsindoftande currysej

1 paket valfri fryst fisk (vi hade sej hemma)
1 gul lök
1 klick med smör
några stänk curry
ett stänk med chilipeppar
några stänk med starkt paprikapulver
en halv fiskbuljongstärning
saften från en halv apelsin
ca 1,5 dl vatten
ca 1,5 dl grädde
salt och peppar
lite dill

Jag mätte inget i och med att rätten kom till i stunden. Men krydda och smaka av tills du tycker det är gott. Börja med att fräsa löken i skivor i smöret, när den blivit mjuk tillsätter du alla kryddor och låter dom fräsa med löken en stund. Sedan tillsätter du vattnet, buljongen och apelsinen. När detta kokat ihop så la jag ner fisken i skurna bitar och lät den sjuda en stund. Och till sist tillsatte jag grädden och dillen!

Ät och njut med ris eller potatis! Vi åt fiskgrytan med ugnsrostade potatisar och morötter och som tillbehör gröna ärtor. Mums

1 kommentar:

  1. Hej vilken fin blogg, Emma! Och grattis till kommande tillökning - tvåbarnsmamma är fantastiskt! ATt jag skulle få tre innan jag fyller 30 trodde jag aldrig - men så är läget nu. Vi är i vecka 19 bara så det är lååångt kvar.
    Jag bloggar också:
    http://fotballfruen.blogspot.com

    MASSA KRAMAR till dig, magen och sötaste sonen

    SvaraRadera